Příprava na "rapidní" ochlazení na dně propasti Macocha

6. 10. 2016 7:00:00
Letní oblečení nás i dětí v Punkevních jeskyních, zakázaný pes a „mamí, mě se chce čůrat“ na dně propasti Macocha.

Meteorologové hlásili rapidní ochlazení a my se nedopatřením „rozhodli“ na to připravit. Cestou z ještě slunné Moravy nás zaujala značka poukazující na propast Macochu. Zajíšťka nebyla dlouhá, a tak jsem se rozhodli synovi ukázat jak vypadá pravá propast. Naposledy jsem tu byla na základce a tak dalece moje paměť nesahá. Myslela jsem, že se projdeme k vyhlídce a pak třeba okolo a naše návštěva Macochy skončí. Oblečení lehké letní, jídla tak akorát. Na recepci nás čekalo překvapení o výši vstupného na lodičky. Pořád mi nějak nedocházelo, co nás ten den bude čekat. Pořád mi nedošlo, že na dno Macochy se dostaneme přes krásné Punkevní jeskyně, pokud tedy nejsme sebevrazi a neskočíme z výšky dolů. A to nejsme! Pořád mi nedocházelo, že v takových jeskyní bude zima.

Objednáni na prohlídku a lodičky se vydáváme vstříc novým dobrodružstvím. Adamovi vzhledem k předpovědi beru v autě teplou bundu. Před vstupem do jeskyní čekáme na paní průvodkyni, děti pobíhají a já si nejprve všímám cedule „zákaz vstupu se psem“. Náš Vigo zůstal doma, ale bráchova Lasi je s námi. Přísné dozorce se nedaří ukecat a tak někdo bude muset zůstat se psem venku. Adam mezitím prohlíží leporela a já si všímám další zásadní věci. V leporelu jsou průvodci v zimních bundách. Až nyní mi začíná docházet, že nám všem bude asi pěkná zima a nejlépe na tom bude Adam se svou teplou bundou. Manžel otužilec leze do 8 stupňové jeskyně v tričku s krátkým rukávem, brácha v tričku s dlouhým a dvě další děti ve slabých mikinách.

Při ohlášení prvních informací od paní průvodkyně si říkám: „No, to bude zajímavá akce“. Nesmí se jíst, pít, na nic sahat a čeká nás 40 minut chůze. S naším Adamem 40 minut pod zemí? Bez jídla a bez pití? Nedá se nic dělat, a do velkých prudkých schodů ho manžel bere, jenže je okamžitě upozorněn průvodkyní, že děti si následující cestu lodí musí zasloužit. A tak ten náš dvouletý skřítek šel dva kilometry k jeskyni, pak 40 minut v jeskyni a pak další dva kilometry zpět, v autě usnul a má můj velký obdiv, protože celou prohlídku neprotestoval, šel, stál a díval se, nejedl, nepil a ničeho se nedotýkal.

Jen na dně Macochy se mu chtělo čůrat. Jak to provedeme jsem netušila. Manžel se to snaží zamluvit a odkazuje Adama na paní průvodkyni, která vypráví pověst. Díváme se na sebe, zda by to nešlo někde tady, právě na tom dně Macochy. Adam se mezitím loučí s paní průvodkyní, mává a říká svoje „čus“. Já neznalá si myslela, že při nasedání na lodičky to určitě někde půjde, ale nešlo. Manžel pravil: „Nepřipomínat, vydrží!“ A vydržel. Stejně by mě zajímalo, jak by to šlo. Vyvedou vás z jeskyně ven? Však jsme nebyli jediní, kdo tam měl děti. No, jsem ráda, že jsme to nemuseli zjišťovat a po té absolvovat.

Při východu z jeskyně nám venku přišlo jako ve skleníku. Ale dle předpovědi se počasí opravdu rychle změnilo. Švagrová byla zmrzlá a znuděná, děti se klepaly zimou a z nebe na nás padaly první kapky studeného deště. Ještě že se u mě v kabelce ukrývaly za odměnu sušenky. Na každý výlet s malým dobrodruhem se snažím připravit, ne vždy to jde. Nyní jsem byla připravena – nepřipravena a zvládl to taky. Asi se příště nebudu stresovat, jak to kde zvládne a spontánním akcím se už s Adamem v čele bránit nebudu. Protože tahle prohlídka byla moc pěkná a moje rýma je nyní taky moc pěkná.

Autor: Petra Crhová | čtvrtek 6.10.2016 7:00 | karma článku: 17.63 | přečteno: 1354x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Hobby

Táňa Lišková

Kočkou může každá být... :)

Každá žena může být kočka :) stačí pro to jenom občas trochu udělat. Kdo chce - hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Souhlasíte?

18.3.2024 v 15:40 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 383 | Diskuse

Petr Lukáš

Ucháč obrovský, jedlá jarní houba, i když trochu s výstrahou

Momentálně to vypadá, že rostou jarní druhy hub, tak jsem se byl podívat na jedno místo, kde rostou kačenky české. Kromě kačenek potěšil i tento ucháč.

17.3.2024 v 14:19 | Karma článku: 5.70 | Přečteno: 123 | Diskuse

Rudolf Pekař

Zhubni!

V dnešním záplavě informací o různých dietách a způsobech, jak zhubnout a vést zdravější životní styl, je snadné se ztratit. Jsem jedním z těch, kteří se dlouhou dobu snažili najít správnou cestu k zdravějšímu životu.

15.3.2024 v 16:45 | Karma článku: 5.81 | Přečteno: 187 | Diskuse

Petr Lukáš

hlíva hnízdovitá, pěkná nejedlá a smradlavá

V podzimních a zimních měsících se můžeme setkat s touto barevnou hlívou, která je ale bohužel nejedlá.

7.3.2024 v 14:03 | Karma článku: 4.38 | Přečteno: 81 | Diskuse

Táňa Lišková

Lehni si a jdi už spát!

Víš, co se ti může stát? Aneb taky Vám do noci šrotují hlavou myšlenky a někdy máte pocit, že by den měl mít 40 hodin? Nejste v tom sami! Ještě že mám kočku, která mě hlídá... :)

6.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 11.49 | Přečteno: 278 | Diskuse
Počet článků 38 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 644

Jmenuji se Petra, taková normální ženská. Mám běžné ženské starosti, vrtošivé vlastnosti a bezmezně miluji svého nejúžasnějšího syna, bláznivého manžela a praštěného psa. 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...